دنـيــــا الـحـيـــاة
بـــــــــــسم الله الرحمن الرحيم
عزيزى الزائر عزيزتى الزائرة
اتشرف بدعوتكم للانضمام
فى المنتدى
فأرجو تسجيل بياناتك حتى
تستطيع ان تشارك معنا بأفكارك ومقترحاتك
مع تحيات
كابتن / حمدى الظابط lol!

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

دنـيــــا الـحـيـــاة
بـــــــــــسم الله الرحمن الرحيم
عزيزى الزائر عزيزتى الزائرة
اتشرف بدعوتكم للانضمام
فى المنتدى
فأرجو تسجيل بياناتك حتى
تستطيع ان تشارك معنا بأفكارك ومقترحاتك
مع تحيات
كابتن / حمدى الظابط lol!
دنـيــــا الـحـيـــاة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
المواضيع الأخيرة
» تـحـيـاتـى
اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير Icon_minitimeالأحد 19 فبراير 2017, 22:58 من طرف hamdyelZABT

» قرار انسحابى
اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير Icon_minitimeالأربعاء 13 نوفمبر 2013, 19:17 من طرف hamdyelZABT

» زائرة المساء..
اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير Icon_minitimeالأحد 10 نوفمبر 2013, 06:08 من طرف هانى حزين

» الصداقة تحفة تزداد قيمتها كلما مضى عليها الزمن
اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير Icon_minitimeالسبت 09 نوفمبر 2013, 14:49 من طرف خالد الاكوع

» الغذاء والجنس
اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير Icon_minitimeالسبت 09 نوفمبر 2013, 14:34 من طرف خالد الاكوع

» هل تسمحى لى ؟
اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير Icon_minitimeالإثنين 16 سبتمبر 2013, 18:15 من طرف نور عبد الغنى

» ما هو الحب
اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير Icon_minitimeالأربعاء 24 يوليو 2013, 00:48 من طرف نسمة احمد

» ويـبـقـى الـسـؤال
اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير Icon_minitimeالأربعاء 24 يوليو 2013, 00:37 من طرف نسمة احمد

» أيــن الـمــفـــر
اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير Icon_minitimeالأربعاء 24 يوليو 2013, 00:34 من طرف عفاف

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم

بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم

اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير

اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير Empty اذا لم تقرا نكت العندليب فقد خسرت الكثير

مُساهمة من طرف ممدوح الإثنين 15 أغسطس 2011, 16:09

تلميذين من بلدياتنا وصلوا المدرسة متأخرين … سأل الأستاذ واحد منهم كان بيعيط قوي: إيه اللي جابك متأخر كده … قال وهو بيعيط: أصل الشلن بتاعي وقع مني وكنت عمال أدور عليه علشان ماعييش غيره … فسأل الثاني: طيب وإنت بقى كنت بتدور معاه برضه؟ … قال: لا يا أستاذ، أنا كنت دايس ع الشلن برجلي !!

واحد في مأتم واحد بلدينا مات امبارح، بيسأل، هو بلدينا مات بإيه؟ رد عليه اللي جنبه: حط إيده في برميل مية نار قال له: طيب وهو اللي يحط إيده في برميل مية نار يموت؟ قال له: لأ، ماهو لما مالاقاش إيده … دخل راسه في البرميل عشان يدور عليها!!

بلدينا بيسأل صاحبه: هو الشيخ عبدالباسط عبدالصمد أخو الشيخ محمد متولي الشعراوي؟ قال له: يا أهبل … ده مجرد تشابه أسماء .
صعيدي بيفتح الثلاجة على مهله وببطء شديد ليه؟ عشان يكتشف مين بيفتح النور .

مدرس بيقول لطالب ادخل كلمة ( ناقص) فى جملة قاله : وناقص تقولى اعربهالى

واحد معاه عربية قديمة وعاوز يبيعها فصاحبه قاله حط عليها علامة مرسيدس وهى تتباع راح عمل كدا بعد اسبوع صاحبه بيساله بعت العربية ولا لا قاله انت عبيط ابيع عربية مرسيدس

مرة واحد زملكاوى اتجوز واحدة قالت له على فكرة انا كنت مجوزة قبلك قال يوووووووووه هو انا كل مرة التانى”

مدرس بيقول لطالب ادخل كلمة ( ناقص) فى جملة قاله : وناقص تقولى اعربهالى

مرة اتنين اتقبلو فى اشارة مرور وحد ركب عربية جامد اوى وتانى ركب عربية مكسرة وبدخن من كول حتة فى الرجل بيقول اية ياعم العربية المعفن دة الى انت ركبة اقلو شششش اسكت رح نزل مسح العربية تللعلو مرد قلو شبيك لبيك عبادة بين اديك قلو هات اتنين شاى رح جبيلو ا اتنين شاى ارجل استغرب قلو تبعة قلو مشى هات العربية الى انت ركبة وهات 100 الف قلو ماشى الرجل خد العربية المكسرة وماشى دخل الفلا بقى عيل قبلو قلول اية يابابا العربية دة رح نزل ششششش اسكتو رح نزل مسح العربية تطلع المرد شبك لبيك قو بس انا لسة دفع 100 الف جنية اقو عوزهم قلو لا لا انا بتاع شاى بس

ولد وبنت بيلعبوا مع بعض لعبة الصراحة ..
.
الولد: أنتي أمك أول ما بتصحي الصبح بتعمل إيه؟
البنت: بتضرب بابا بالشبشب ، فضحك الولد أوي
البنت: بتضحك ليه ؟ .. الولد: عشان أبوكي مش راجل
…البنت: طيب أبوك أنت أول ما بيصحي بيعمل إيه ؟
.
الولد: بيخبي الشبشب
…… طه تيتو ……
ممدوح
ممدوح

210

- مواضيع مماثلة